Przejdź do głównej zawartości

Zostań w domu z Ninateką

W ostatnim czasie na stronie "Ninateki" pojawia się wiele interesujących materiałów muzycznych i nie tylko. Zachęcam do odwiedzenia strony w wolnej chwili, a poniżej udostępniam kilka ,moim zdaniem wartych zobaczenia, filmików z działu muzyki, która umili nam czas w tych trudnych chwilach w związku z epidemią panującą na świecie.



 Znalezione obrazy dla zapytania: muzyki
https://pawlow.pl/1-pazdziernika-miedzynarodowy-dzien-muzyki/

 

1) 

 https://ninateka.pl/film/teskno-fina-na-ucho
 Koncert zespołu Tęskno, który swój nastrojowy, liryczny pop podaje w bogatych, smyczkowych aranżacjach
Znalezione obrazy dla zapytania: dzial myzyki ninateka
 Wokalistka Joanna Longić oraz pianistka i kompozytorka Hania Rani tworzą muzykę dobrze współgrającą z nazwą ich zespołu. Liryczny, nastrojowy charakter piosenek Tęskno podkreślają też napisane w języku polskim teksty oraz bogate, rozpisane na septet aranżacje. Tak rozbudowany skład jest owocem fascynacji zespołu muzyką kameralną oraz skandynawskim art popem. Tęskno wystąpiło w FINA w lipcu 2018 roku, prezentując materiał z wydanej kilka miesięcy później, świetnie przyjętej, debiutanckiej płyty Mi.


2)

  https://ninateka.pl/film/nanook-of-the-north-nina-na-ucho

 Nastrojowa podróż na daleką północ w towarzystwie skrzypka i kompozytora Stefana Wesołowskiego oraz producenta Piotra „Hatti Vatti” Kalińskiego

Kompozytor Stefan Wesołowski oraz producent Piotr Kaliński wspólnie wybrali się na Islandię, gdzie w studio przygotowali materiał inspirowany niemal stuletnim dokumentem Nanuk z Północy Roberta J. Flaherty’ego. W napisanych przez muzyków utworach instrumenty akustyczne (skrzypce, pianino) i elektroniczne odgrywają równoważną  rolę. Koncert Nanook of the North to kameralna, nastrojowa propozycja muzyczna, której za sprawą syntetycznych szumów i pulsacji towarzyszą jednak trudne do zdefiniowania napięcie i niepokój.



 3)

 https://ninateka.pl/film/lor-fina-na-ucho-1

 Niedługo po premierze debiutanckiego „Lowlight” zespół Lor w towarzystwie chóru zaprezentował w FINA piosenki utrzymane w stylistyce folku i popu. 

 Choć dopiero wkraczają w dorosłość, jako zespół mogą się już pochwalić imponującym CV. Krakowski kwartet Lor występował już na największych krajowych imprezach: OFF Festivalu, Open’erze, Orange Warsaw Festival czy Spring Break. Cztery nastolatki: Julia Skiba (pianino), Paulina Sumera (teksty), Jagoda Kudlińska (śpiew) i Julia Błachuta (skrzypce) poznały się w szkole muzycznej. Utwory, nad którymi zaczęły wspólnie pracować, to elegancki, liryczny pop o folkowym zacięciu. Zapraszający Lor na festiwal Artur Rojek mówił w ich kontekście o „szlachetnej naiwności”. Podczas koncertu w FINA zespół zaprezentował utwory z płyty „Lowlight”, a także bawił błyskotliwymi opowieściami o urodzinach, wkraczaniu w dorosłość i pracy w… ochronie.









obrazek
 https://chomikuj.pl/kasia51645/Muzyka































https://ninateka.pl/?Sort=PublishDate&Desc=True

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przegląd filmów z Mają Komorowską

  Maria Janina Komorowska-Tyszkiewicz , znana jako Maja Komorowska (ur. 23 grudnia 1937 w Warszawie) – polska aktorka teatralna i filmowa, w latach 1961–1968 aktorka Teatru 13 Rzędów i Teatru Laboratorium we Wrocławiu, od 1972 aktorka Teatru Współczesnego w Warszawie; dwukrotnie zdobyła główne nagrody aktorskie na Kaliskich Spotkaniach Teatralnych (1972, 1990), dwukrotnie otrzymała nagrodę za pierwszoplanowa rolę kobiecą na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych za role w filmach "Bilans kwartalny" (1975) i "Cwał' (1996); profesor sztuk teatralnych(1991), w latach 1991–2016 profesor Akademii Teatralnej om. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie   Maja Komorowska zadebiutowała w filmie w 1960 roku użyczając głosu w baśni "Marysia i krasnoludki" , jednak za początek jej kariery filmowej uważa się rolę z 1970 roku w "Życiu rodzinnym" Krzysztofa Zanussiego. Rok później aktorka ponownie wystąpiła u Zanussiego w filmie telewizyjnym "Za ścianą&qu

Muzyka dawna a współczesna

Dawniej muzyką nazywano choćby śpiew ptaków czy podmuch wiatru, a tworząc muzykę inspirowano się często przyrodą. Struktura i znaczenie tego pojęcia zmieniały się wraz z czasem.   https://zambrow.org/artykul/w-krainie-kontrastow/635308  Istotną rolę w rozwoju muzyki odegrało wykorzystanie instrumentów. Zaczęto tworzyć różnorodne rodzaje muzyki i tworzono własne melodie ze słuchu nie znając zapisu nutowego.  https://www.rdc.pl/informacje/w-maju-warszawskie-spotkania-muzyczne-festiwal-laczy-muzyke-dawna-z-muzyka-wspolczesna-posluchaj/ Umiejętności te stały się poniekąd tradycją gdzie poszczególne melodie przekazywano z pokolenia na pokolenie- tylko tak miały szansę zostać one zapamiętane.                              Z biegiem lat wynajdywano coraz to nowe instrumenty i praktykowano naukę gry na nich. Zaczęto także poświęcać temu coraz więcej czasu, już nie tylko dla przyjemności w wolnych chwilach pogrywając ale również robiono to zawodowo. Bardzo istotny okazał się

Filmy z początków kina XX wieku. Słownik pojęć filmowych

Najważniejsze pojęcia filmowe: adaptacja  - przeróbka tekstu literackiego dostosowująca go do nowych potrzeb odbiorców, wizji reżysera, nowego medium (może być filmowa, radiowa, teatralna) atelier filmowe  - pomieszczenia w wytwórni filmowej służące do realizacji filmów (hale zdjęciowe, garderoby, chrakteryzatornie, rekwizytornie i inne) czołówka  – początkowy fragment filmu zawierający tytuł, nazwisko reżysera, głównych aktorów i najważniejszych członków ekipy filmowej ekranizacja  - wierne przeniesienie dzieła literackiego na ekran; czasem używa się tego terminu w szerszym znaczeniu - jakakolwiek filmowa przeróbka dzieła literackiego film krótkometrażowy -  film trwający do 30', film pełnometrażowy  film trwający pow. 60', insert  - krótkie ujęcie o charakterze informacyjnym pojawiające się w środku sceny np. zegar klatka filmowa  - podstawowy statyczny element filmu (dzienne, nocne, plenerowe, atelierowe)       montaż ciągły  – po