Przejdź do głównej zawartości

Zwiedzanie muzeów w Warszawie



W ostatnim czasie miałam okazję zwiedzić Muzeum Powstania Warszawskiego.
Placówka dokumentuje historię powstania warszawskiego. Prowadzi działalność naukowo-badawczą oraz edukacyjną poświęconą dziejom powstania, a także historii i działalności Polskiego Pańļstwa Podziemnego. Ma stanowić hołd wobec tych, którzy walczyli i ginęli za wolną Polskę i jej stolicę, pokazując następnym pokoleniom Polaków sens tamtych wydarzeń.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9e/Budynek_Muzeum_Powstania_Warszawskiego_2017.jpg/1200px-Budynek_Muzeum_Powstania_Warszawskiego_2017.jpg


Ekspozycja przedstawia walkę i codzienność powstania na tle okupacji, poprzez ukazanie złożonej sytuacji międzynarodowej, aż po powojenny terror komunistyczny i losy powstańców w PRL. Muzeum wykorzystuje nowoczesne techniki audiowizualne. Są one bardzo przydatne w dotarciu do jednego z głównych jego adresatów, jakim jest młodzież, pozwalają także w sposób inspirujący opowiadać o historii i patriotyzmie.




https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e0/Muzeum_Powstania_Warszawskiego_2014_016.JPG/220px-Muzeum_Powstania_Warszawskiego_2014_016.JPG

Muzeum Powstania Warszawskiego zgromadziło ponad 30 tys. eksponatów.
 Przez pierwsze 10 lat działalności odwiedziło je ponad 4,6 mln osób.
Jest to bardzo ciekawe miejsce, ponieważ zawiera takze wiele cennych eksponatów z czasow 2 wojny światowej a także jest wzbogacone o różne formy interaktywne np mozna zobaczyc film pokazujacy skalę zniszczen w warszawie przez Niemcców w stolicy.
To muzeum z pewnością jest warte zwiedzenia i poznania bliżej dziejów naszego kraju podczas wojny.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b7/Akcja_Burza_Muzeum_Powstania_Warszawskiego.JPG



Odwiedziłam także Centrum Nauki Kopernik-jest to miejsce 
którego celem jest rozwijanie nauki, współpraca z naukowcami i nauczycielami, a według misji instytucji także: inspirowanie do obserwacji, doświadczania, zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi


https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/33/Centrum_Nauki_Kopernik_2018.jpg/1200px-Centrum_Nauki_Kopernik_2018.jpg




W tym centrum możemy rozwijac swoją wiedzę w różnych dziedzinach nauki.
Zwiedzający mogą poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach, a także w uczestnicząc w warsztatach i pokazach naukowych.
Z cała pewnością jest to miejsce, gdzie zdecydowanie nie można się nudzić!!

https://i0.wp.com/www.wakacyjnyklimat.pl/wp-content/uploads/2015/02/centrum-nauki-kopernik_warszawa.jpg

































https://pl.wikipedia.org/wiki/Muzeum_Powstania_Warszawskiego
https://pl.wikipedia.org/wiki/Centrum_Nauki_Kopernik_w_Warszawie

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przegląd filmów z Mają Komorowską

  Maria Janina Komorowska-Tyszkiewicz , znana jako Maja Komorowska (ur. 23 grudnia 1937 w Warszawie) – polska aktorka teatralna i filmowa, w latach 1961–1968 aktorka Teatru 13 Rzędów i Teatru Laboratorium we Wrocławiu, od 1972 aktorka Teatru Współczesnego w Warszawie; dwukrotnie zdobyła główne nagrody aktorskie na Kaliskich Spotkaniach Teatralnych (1972, 1990), dwukrotnie otrzymała nagrodę za pierwszoplanowa rolę kobiecą na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych za role w filmach "Bilans kwartalny" (1975) i "Cwał' (1996); profesor sztuk teatralnych(1991), w latach 1991–2016 profesor Akademii Teatralnej om. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie   Maja Komorowska zadebiutowała w filmie w 1960 roku użyczając głosu w baśni "Marysia i krasnoludki" , jednak za początek jej kariery filmowej uważa się rolę z 1970 roku w "Życiu rodzinnym" Krzysztofa Zanussiego. Rok później aktorka ponownie wystąpiła u Zanussiego w filmie telewizyjnym "Za ścianą&qu

Muzyka dawna a współczesna

Dawniej muzyką nazywano choćby śpiew ptaków czy podmuch wiatru, a tworząc muzykę inspirowano się często przyrodą. Struktura i znaczenie tego pojęcia zmieniały się wraz z czasem.   https://zambrow.org/artykul/w-krainie-kontrastow/635308  Istotną rolę w rozwoju muzyki odegrało wykorzystanie instrumentów. Zaczęto tworzyć różnorodne rodzaje muzyki i tworzono własne melodie ze słuchu nie znając zapisu nutowego.  https://www.rdc.pl/informacje/w-maju-warszawskie-spotkania-muzyczne-festiwal-laczy-muzyke-dawna-z-muzyka-wspolczesna-posluchaj/ Umiejętności te stały się poniekąd tradycją gdzie poszczególne melodie przekazywano z pokolenia na pokolenie- tylko tak miały szansę zostać one zapamiętane.                              Z biegiem lat wynajdywano coraz to nowe instrumenty i praktykowano naukę gry na nich. Zaczęto także poświęcać temu coraz więcej czasu, już nie tylko dla przyjemności w wolnych chwilach pogrywając ale również robiono to zawodowo. Bardzo istotny okazał się

Filmy z początków kina XX wieku. Słownik pojęć filmowych

Najważniejsze pojęcia filmowe: adaptacja  - przeróbka tekstu literackiego dostosowująca go do nowych potrzeb odbiorców, wizji reżysera, nowego medium (może być filmowa, radiowa, teatralna) atelier filmowe  - pomieszczenia w wytwórni filmowej służące do realizacji filmów (hale zdjęciowe, garderoby, chrakteryzatornie, rekwizytornie i inne) czołówka  – początkowy fragment filmu zawierający tytuł, nazwisko reżysera, głównych aktorów i najważniejszych członków ekipy filmowej ekranizacja  - wierne przeniesienie dzieła literackiego na ekran; czasem używa się tego terminu w szerszym znaczeniu - jakakolwiek filmowa przeróbka dzieła literackiego film krótkometrażowy -  film trwający do 30', film pełnometrażowy  film trwający pow. 60', insert  - krótkie ujęcie o charakterze informacyjnym pojawiające się w środku sceny np. zegar klatka filmowa  - podstawowy statyczny element filmu (dzienne, nocne, plenerowe, atelierowe)       montaż ciągły  – po